
Na avtomobilskem trgu poznavalci opažajo tako imenovano cenovno migracijo. Kaj to pomeni?
Oglaševanje
Cene majhnih avtomobilov so se med letoma 2018 in 2024 zvišale za 34 odstotkov, v segmentu kompaktnih avtov pa je inflacija znašala kar 36 odstotkov, je po poročanju spletne revije Hrvaškega avtokluba (HAK) sporočilo svetovalno podjetje Jato, ki je preučevalo nemški, francoski, italijanski in britanski trg.
Največji skoki cen so bili v letih koronavirusa 2020–2022, in sicer predvsem na račun pomanjkanja čipov in zmanjšanja proizvodnje. Ena od gonilnih sil cen je tudi priljubljenost športnih terencev.
Oglaševanje
Za križanca oziroma cestnega terenca namreč kupci v povprečju plačajo približno 7.700 evrov več kot za klasično limuzino primerljive velikosti. Leta 2018 je bila razlika le 2.000 evrov.
Drug dejavnik, ki vpliva na dvig cen, pa je elektrifikacija. Električna vozila so namreč običajno dražja od primerljivih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, kar prispeva k splošnemu zvišanju povprečnih cen.
Zlasti v segmentu majhnih in kompaktnih avtomobilov je naraščajoče število električnih modelov poslabšalo inflacijski trend, saj jih proizvajalci običajno dajejo na trg z višjo kakovostjo opreme.
Oglaševanje
Strokovnjaki pojav inflacije v avtomobilski industriji imenujejo cenovna migracija. Skladno s tem cenejši modeli zdaj stanejo toliko kot dražje različice pred nekaj leti. Klasični majhni avtomobili so na primer danes na ravni majhnih športnih terencev iz let 2018 in 2019. Glede na študijo vse to kaže, da se trg temeljito spreminja: majhni avtomobili, nekoč zasnovani kot poceni vstopna možnost, so dosegli raven prejšnjih vozil višjega razreda, še poroča revija HAK.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Najbolj brano
Oglaševanje
Oglaševanje